lördag 19 november 2011

Äntligen! Snö å minus!! =D

Nu börjar de äntligen komma snö å vara minus om dagarna, så jag hoppas verkligen att snön ligger kvar nu å de viktigaste av allt! att de kommer mer snö så man kan pka massa skoter i vinter å vår! =D längtar!



Idag så har vi bara haft en slö dag här hemma, inge vettigt gjort =( vilket egentligen skulle behvas. storstäda å tvätta å plocka undan saker men de hinner jag med imon =D de är ju en dag kvar innan de blir en ny vecka = jobbar vecka för lars..
Imon så funderar vi på å åka ut till Kaalas å hälsa på å kanske till och med starta nån skoter =D Tänkte ta med kameran då å fota lite så fin utsigt där över Kebne å fota lyckliga petrus när han får springa lös =) så roligt å se han springa å hoppa å va lycklig.

De är ju snart andra advent men när ska man brja julpyta lite smått ? börjar man redan nu så lär man väl lessna på de.. kanske ska vänta iaf till början/mitten av december.. å tills dess så måste jag ha kpt ett nytt strykgärn. vårat är helt svart på undersidan så de man stryker lir svart å de gillar jag verkligen inte de går ju inte bort i tvätten... jag vet inte vad de är å de går som inte å skrubba bort heller =( men men ett strykgärn ska väl inte vara så dyrt ? coop verkar ha bra strykgärn till rätt pris =)

Lördag idag = lördagsgodis för William.. Vi har börjat å ge han nå gott på lördagar idag så vart de majsbågar, vilket han verkligen tycker om, å så är de ju inte så onyttigt heller =) å så till de fick han smoothie gjort på frukt å juice å de tyckte han oxå jätte mycket om !

Åh vad jag verkligen läntar snart kommer mamsen upp! Nedräkning av dagar kan jag säga!! <3

Jag har möblerat om i v-rummet som jag kanske nämt i tidigare inlägg å nu är jag på jakt efter någon sorts "lekmatta" och en golv lampa som han kan ha i sitt lilla hörn, men dom mattorna som jag hittar är ju svin dyr.. =( Kollar lite på Kiruna.cc å blocket men finns inget =( Får kolla mera å se om de kommer in nån matta skulle ju vilja ha en sån här ganska vanlig matta där de är som en stad med vägar å så. om de är nån som vet vad jag menar å kanske vet nån som säljer en sån till en billig peng kan ni väl lägga in en kommentar ?! =) Skulle bli jätte glad då!


å förresten jag såg en bild på hemmapadunderbo.blogspot.com (hur fin blogg som hellst! Hon som hjälp mej fixa till min blogg dessutom! <3) där hon hade ljus i från klockargården i norberg å jag vart så avis dom luktar ju så gott, jag har några ljus här hemma som jag köpte sist när jag va i norberg men vill inte tända dom då de inte är så ofta man åker ner till norberg å kan köpa nya... Men nu va Gabben så snäll så hon skulle gå in på klockargården å köpa 2 jul ljus åt mej! =D så glad!!! Tycker man får sån jul känsla i kroppen när man tänder dom där jul ljusen! Å de fick jag dessutom idag när jag va ute å gick med petrus å de snöade å man kände att de va så skönt i luften....minus!!! Många tycker att man är knäpp som typ flyttar till nordpolen men jag verkligen älskar det!! De är ljust dygnet runt på sommaren å sen på vintern är de typ mrkt dygnet runt! Härligt! Älskar verkligen vintern! Hihih!!

Äsch nu ska jag ta å plocka undan lite i köket å sen sätta mej ner å ha lördags mys med älskling!

Ha en bra kväll alla där ute! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar